//
citești...
Ubuntu

Solutii Office Open/Free in Ubuntu

Salutare!

Astazi va voi prezenta doua solutii Open/Free Office pe care le-am utilizat in Ubuntu de-a lungul timpului. Multi dintre noi suntem obisnuiti sa folosim Microsoft Office. Piratat sau nu, stim cum sa lucram cu el. Se spune, nu fara oarece temei, ca solutia celor de la Microsoft este cea mai buna de pe piata. As adauga eu si cea mai scumpa. Totusi, personal cred ca pretul este nejustificat de mare. Poate exista anumite facilitati care se ragasesc doar in aceasta suita office, dar pentru oamenii de rand, normali, unele dintre acestea sunt inutile. Exista variante care ofera cam tot ce avem nevoie zi de zi si sunt GRATIS si LEGALE.

De ce suita Office a celor de la Microsoft este cea mai utilizata? Eu cred ca si cota uriasa a Windows-ului joaca un rol foarte important. Cand piratezi un sistem de operare, sa faci la fel si cu o solutie Office este simplu si banal. De asemenea, solutia Microsoft este pe piata de ceva vreme, avand timp sa se „coaca”.

Pentru cei ce sunt pe Ubuntu(sau Linux) exista numeroase variante Free. Va voi prezenta cele doua solutii pe care le-am folosit eu in timp. Precizez ca exista variante ale acestora si pentru Windows. De asemenea, nu voi face o istorie a acestora, cei curiosi regasind-o pe internet. Voi prezenta doar experienta mea personala cu acesta doua produse.

OpenOffice a fost primul folosit de mine. Ani de zile mi s-a parut solutia potrivita. Totusi, in tara documentelor doc sau, mai apoi, docx, trebuia sa nu existe probleme de compatibilitate. De regula, nu aveam probleme, dar, uneori acestea existau. Cand incercam sa citesc documente realizate cu suita celor de la Microsoft, unele lucruri nu se vedeau cum trebuie. Cu alte cuvinte, existau unele mici probleme de compatibilitate, cel putin pe calculatorul meu. Dupa preluarea Sun de catre Oracle, lucrurile „au luat-o la vale”. Asa ca am renuntat. Totusi, lucrurile au inceput sa se miste si aici, iar, in viitor poate voi mai incerca aceasta varianta office.

LibbreOffice este solutia folosita de mine astazi. Mi se pare foarte buna. Ofera tot ce am nevoie. Arata bine, se misca bine. Rezolva cam toate problemele majore de compatibilitate cu produsele Microsoft. Lucrez intr-un domeniu unde zilnic e nevoie de „hartii” si le realizez cu aceasta solutie office. La munca gasesc Microsoft Office 2007, dar nu am intampinat probleme daca salvez documentele in doc sau docx. Totul merge struna. Exista suport si pentru limba romana, dar sunt invatat in engleza, asa cum nu am probleme aici. Avand in vedere ca LibbreOffice este free/open, adica nu costa nimic si ofera cam tot ce am nevoie, ca utilizator normal si nu numai, nu vad de ce as pirata suita Ofiice 2007 sau 2010.

Recomand tuturor LibbreOffice. De asemenea, OpenOffice este bun, dar exista si numeroase alte solutii, atat pentru Linux cat si pentru Windows, Mac sau Android. Fiecare e liber sa incerce si sa foloseasca solutia ideala pentru nevoile lui.

Mai jos prezint cateva articole despre cele doua solutii prezentate de mine.

aici si aici.

Discuție

4 gânduri despre &8222;Solutii Office Open/Free in Ubuntu&8221;

  1. LibreOffice este foarte bun si avanseaza foarte repede.

    Scris de dudumidudumi | 07/02/2013, 15:56
    • Da. Sunt de acord. M-am invatat cu el, iar cand ma duc la munca si vad Office 2007, am tendinta sa le instalez si lor LibbreOffice.:))

      Scris de entrycket | 07/02/2013, 16:27
      • La ultimul meu loc de munca, toate calculatoarele aveau LibreOffice. Am lucrat la o firma de cadastru. Acum sunt somer 😦 …

        Scris de dudumi | 07/02/2013, 17:51
      • La mine lumea este inca tributara Microsoft. Ca de…nu se poate altfel. In legatura cu serviciul, fiecare dintre noi avem etape in viata mai grele. Toate trec, important sa fim sanatosi si..liberi:)

        Scris de entrycket | 07/02/2013, 20:11

Lasă un răspuns

Cracknel's Blog

linux pentru incepatori ca mine

MyStreet7

Un blog despre ceea ce ma pasioneaza.

Cristian Moldovan

un jurnal personal cu diverse subiecte

cristianls.ro

linux pentru incepatori ca mine

Suricata

Open Source IDS / IPS / NSM engine

projectz

Tech, Gadgets, Photography, Social Media and Poor Spelling

Cu si despre Ubuntu...

linux pentru incepatori ca mine

Proiect Romania

Punem la punct viitorul atunci cand nu ne ocupam de prezent.

Nisi Blog

linux pentru incepatori ca mine

jurnal de repatriat

(da, dar nu chiar acum)

