//
citești...
Ubuntu

De ce Ubuntu?

Nu vreau sa fac o prezentare a acestui sistem de operare. Se gasesc destule pe net si nu cred ca este nevoie de asa ceva. Nu..eu vreau sa vorbesc despre Ubuntu altfel. Imi place foarte mult si il ador! M-am invatat cu el, cu interfata sa, Unity, atat de controversata de unii. Nu pot fara ea. Imi plac programele si sunt de acord cu filosofia Open/Free Software. E foarte reconfortant sa stii ca ai tot ce iti trebuie (vorbesc in calitate de utilizator obisnuit), gratis si fara a incalca vreo lege. De ce sa piratezi ceva si sa faci numeroase compromisuri privind fiabilitatea si securitatea software-ului astfel obtinut, cand poti avea tot ce vrei gratis, legal, fara compromisuri? Pe gameri ii inteleg oarecum, dar pe restul? Ubuntu ofera totul fara teama de a fi vizitat de politie. De asemenea, securitatea acestui sistem nici nu se compara cu cea oferita de Windows. Asa ca….de ce?

Dincolo de aceste idei pot spune ca am ales Ubuntu pentru ca imi place. Restul prea putin ma intereseaza.

Voi ce sistem de operare folositi? Si de ce?

Discuție

2 gânduri despre &8222;De ce Ubuntu?&8221;

  1. Eu folosesc Linux Mint deoarece pur si simplu imi place. Imi place cum se misca, imi place cum arata, imi place cum pot sa il personalizez, imi place meniul si felul in care accesez aplicatiile. In principal imi place redarea multimedia vide HD de pe youtube – cea mai buna redare youtube HD si full screen am obtinut-o cu Linux Mint 14 si driverul NVIDIA experimental 310.14. Am testat si Ubuntu 13.04 si Linux mint 15 cu acelasi driver sau cu restul driverelor dar nu se vedea la fel de cursiv ca in Linux Mint 14. Eu nu zic ca e cel mai bun sistem de operare ci doar ca pe laptopul meu, din ce distributii am testat eu am pus accent pe acest lucru – redare multimedia cu playerul flash youtube cu full screen si HD sau Full HD. Poate ca acest sistem de operare se potriveste cel mai bine la laptopul meu de aceia eu le recomand celor ce vor sa se aventureze, sa testeze mai multe distributii ca sa vada mai bine ceea ce le place si le satisface nevoile. Eu, in special pentru compatibilitate, recomand distributiile ce au in spate o companie ce ofera suport in bani pentru dezvoltare cu mar fi Ubuntu si derivatele (Linux Mint, Lubuntu, Xubuntu, Kubuntu etc) ce au in spate compania Canonical sau chiar Fedora si derivatele ce au in spate pe cei de la Red Hat. Aceste distributii sunt usor de folosit si cu ele puteti configura foarte usor o imprimanta sau sa conectati un LCD, etc. Si ca sa fac si varful piramidei o sa pe Ubuntu si derivatele lui gasiti multe PPA-uri de unde sa instalati si alte aplicatii. Exemplu TV-MAXE care este foarte usor de instalat prin PPA. Eu personal folosesc pt ca am un singur tv si din pacate inca mai stau cu parintii :(( … Sunt multe de spus! Deja am un comentariu cat un roman si as putea umple cateva pagini vorbind despre GNU/Linux. Nu pot sa spun cititorilor tai decat sa fie cu mintea deschisa si sa nu se obisnuiasca Windows-ul „cel de toate zilele”. Poate in viitor vor dori sa fie patroni, sa isi deschida o firma; daca sti sa folosesti GNU/Linux si programele libere acest lucru iti va fi de ajutor si vei economisii multi bani dati pe licente de windows, office, Corel si alte programe. Gata, am tacut, v-am facut capul calendar :))

    Scris de dudumi | 06/14/2013, 15:05
  2. Nuu.. A fost o placere sa citesc comentariul tau. Am testat si Linux Mint, dar eu nu ma pot dezlipi de Unity. Am devenit dependent de ea. Curios poate pentru cei ce o critica. Ultimele variante arata extrem de bine si sunt mult mai stabile. De asemenea am testat si Fedora, care mi se pare o distributie stabila si frumoasa. Apreciem comentariul tau si te mai asteptam cu pareri si corecturi, daca e nevoie…
    Bine ai venit in lumea mea!

    Scris de entrycket | 06/15/2013, 12:50

Lasă un răspuns

Cracknel's Blog

linux pentru incepatori ca mine

MyStreet7

Un blog despre ceea ce ma pasioneaza.

Cristian Moldovan

un jurnal personal cu diverse subiecte

cristianls.ro

linux pentru incepatori ca mine

Suricata

Open Source IDS / IPS / NSM engine

projectz

Tech, Gadgets, Photography, Social Media and Poor Spelling

Cu si despre Ubuntu...

linux pentru incepatori ca mine

Proiect Romania

Punem la punct viitorul atunci cand nu ne ocupam de prezent.

Nisi Blog

linux pentru incepatori ca mine

jurnal de repatriat

(da, dar nu chiar acum)

